Yazar: Candeğer Muradoğlu
LogD, bir defalık kullanılan sarf malzemeleri (karton koli, koli bandı, etiket vs.) yerine Milk Run Yönetim Sistemini kullanarak ürünlerin Milk Run Yönetim Sistemi içerisindeki çevreci kutuları ile güvenli taşınmasını sağlıyor.
Yapmış olduğumuz hesaplamalara göre sadece perakende sektöründe 50 milyon üzerinde karton koli tüketimi var. Bu yaklaşık bir milyon adet ağacın kesilmesi (100 adet ormana denk geliyor) 3 milyar 250 milyon litre su tüketimine karşılık geliyor. Bu üretim yapısında büyük ve köklü bir değişim yaratan sanayileşmenin sebep olduğu çevre kirliliği örneklerinden sadece biri...
Dünya genelinde devreye sokulan sürdürülebilirlik politikalar lojistik alanında da etkisini göstermeye başladı. Bu noktada yeşil lojistik kavramı önem kazandı. Bu kavramın beraberinde karbon salınım oranı az yakıtların tüketilmesi, filoların çevreci araçlarla değiştirilmesi, karbon salınımlarının hesaplanması gibi çözümler gündeme geldi.
2021 yılında girişimci Seyhan Gülhan tarafından kurulan Log Dizayn yani LogD, buna çözüm bulmak için yola çıktı. Şirket, bir defalık kullanılan sarf malzemeleri (karton koli, koli bandı, etiket vs.) yerine Milk Run Yönetim Sistemini kullanarak ürünlerin Milk Run Yönetim Sistemi içerisindeki çevreci kutuları ile güvenli taşınmasını sağlıyor.
Lojistik yönetim maliyetlerinden tasarruf etmelerini sağlamak
Gülhan'ın girişimcilik hikayesi lojistik süreçlerinde kullanılan ve sarf malzeme diye tabir edilen materyallerin hem doğaya ve çevreye hem de şirketlerin sürdürülebilirliğine olumsuz etkisinin nasıl ortadan kaldırılabileceğine dair araştırmasıyla başlamış. Aylar süren Ar-Ge ve saha testlerinden sonra doğayı ve çevreyi koruyan şirketlerin sürdürülebilirliğini destekleyen Milk Run Sistemi hayata geçirmiş.
Bir yılı geçen saha uygulamaları ile test edilerek kullanılabilirlik onayı aldı. 6 ay araştırma ve geliştirme 12 ay saha testleri olmak üzere toplam 18 ayda üretime geçti. Hazır bir alt yapı kullanmadan Milk Run Sistemi her aşaması sıfırdan inşa edildi. Seyhan Gülhan sistemin ne olduğunu şöyle anlatıyor:
"Bir defalık kullanılan sarf malzemeleri (karton koli, koli bandı, etiket vs.) yerine Milk Run Yönetim Sistemini kullanarak ürünlerin Milk Run Yönetim Sistemi içerisindeki çevreci kutuları ile güvenli taşınmasını sağlıyoruz. Bunu bir hizmet olarak firmalara sunuyoruz. Milk Run Sistemi’nin lansmanı bu yıl gerçekleştirildi. Hedefimiz, taşıma malzemelerinin geri dönüştürüldüğü ve tek kullanımdan sonra atık olarak doğaya veya çöplüklere atılmadığı kapalı bir sistem olan sürdürülebilir, döngüsel ekonomi ilkesine dayanmaktadır. Bu sayede geri dönüştürülebilir malzemeler yeniden işlenebilir ve çevre kirliliği önlenebilir. LogD şu üç sürdürülebilirlik ilkelerine göre çalışır: Reduce (azalt), Recycle (geri dönüştür), Reuse (yeniden kullan). Tüm bunların yanı sıra LogD Milk Run Yönetim Sistemi’nin çıkış noktalarından biri de markaların lojistik yönetim maliyetlerinden tasarruf etmelerini ve ürünlerini güvenle taşımalarını sağlamak. Kutuların üzerindeki mühürlerde ise bir ilke imza atılarak re-cycle zeytin çekirdeğinden üretilen bio-plastik kullanıldı."
LogD'nin 192 kutu ile başladığı üretime 6 bin 500 adet kutu ile devam ettiğini belirten Gülhan, "Üretime ilk geçtiğimizde sektörün sürdürülebilir politikalar izleyen öncü perakende markaları Altınyıldız Classics, Beymen, Dagi, English Home, Koton olmak üzere sadece 5 marka ile el sıkışmışken şimdi 2022 Kasım ayı itibariyle yeni anlaşmalarla Damat Tween & DS Damat, Le Wrangler, Yargıcı, Ramsey, Teknosa gibi yeni ve dev markaları sistemimize dahil ettik" diye konuşuyor. Şirket, 1 milyon 218 bin 750 kg karbon ayak izinin oluşmasının önüne geçti. LogD'nin hedefi yılda 25 milyon kg karbon ayak izini azaltmak.
Şirket, henüz herhangi bir yatırım almadan süreci finanse ediyor. Ancak yoğun yatırımcı görüşmelerimiz devam ediyor. Seyhan Gülhan, gelecek yatırımın da sistemini oluşturduğu temel stratejileri sahiplenmiş, yeşil ve çevreci uygulamaları destekleyen yerden olmasını tercih ettiklerini söylüyor ve ekliyor: "Kurduğumuz sistemin tüm Türkiye’de kullanılabilmesini sağlamak. Edindiğimiz know how ile de sistemi yurtdışında kullanmayı hedefliyoruz. Bununla ilgili olarak da şu an ülkemizde faaliyet gösteren global markalarla çalışmalara başladık. Tek bir gezegenimiz var ve dünyanın herhangi bir y…
Röportajın devamını okumak için TIKLAYIN